УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
 

РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
 

НАВЧАЛЬНО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ВІДДІЛУ ОСВІТИ ОСТРОЗЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

   
   

Обласний семінар-практикум:

лВпровадження інформаційних технологій у систему викладання шкільних предметів╗

м.Острог, Рівненська область, 24 квітня 2007 року

   
   

Програма

   
   

1.Вітальне слово начальника відділу освіти виконкому Острозької міської ради
Кухарук Людмили Володимирівни.


2. Презентація закладу.
Лазарчук Руслана Миколаївна, директор Острозької ЗОШ І-Ш ст. №1.

 

3. Метод впровадження інформаційних освітніх технологій в навчання на прикладі уроку історії України в 9 класі.
Сокол Алла Вікторівна, вчитель історії Острозької ЗОШ І-Ш ст. №1
 

4. Впровадження інформаційних освітніх технологій в практику роботи вчителів Острозької гімназії.
Пораниця Алла Володимирівна, директор Острозької гімназії.
 

5.Використання інформаційних освітніх технологій на уроках географії та інформатики. Інтегрований урок лКраїни Азії╗ в 11  класі.
Франчук Інна Миколаївна, вчитель географії, Корнійчук Сергій Андрійович, вчитель інформатики Острозької гімназії.

 

6. Впровадження інформаційних освітніх технологій в навчально-виховний процес.
Стахнюк Ігор Євгенович, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики
Березнівської ЗОШ №2, І-Ш ст.

 

7. Викладання фізики з використанням інформаційних технологій.
Ванчицький Анатолій Юрійович, вчитель фізики та астрономії Оржівської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

8. Поточні, перспективні завдання інформатизації освіти.
Мельник Г.М., методист кабінету інформаційних освітніх технологій РОІППО.
 

9. Підсумок семінару - практикуму.

   
         
   

Матеріали роботи семінару

   
    Лазарчук Руслана Миколаївна, директор Острозької ЗОШ І-Ш ст. №1.

Презентація закладу.

Презентація методичної роботи школи

Презентація виховної роботи

 

   
         
    Франчук Інна Миколаївна, вчитель географії, Корнійчук Сергій Андрійович, вчитель інформатики  Острозької гімназії.

Використання інформаційних освітніх технологій на уроках географії та інформатики. Інтегрований урок лКраїни Азії╗ в 11  класі.

Вчительська перезентація

звук до презентації

 

"Індія" - Презентація учениці 11 класу Острозької гімназії

гімн Індії

звук до презентації

 

"Японія" - Презентація учениці 11 класу Острозької гімназії

гімн Японії

звук до презентації

 

 

 

   
         
         
    Ванчицький Анатолій Юрійович, вчитель фізики та астрономії Оржівської ЗОШ І-ІІІ ст.

"Викладання фізики з використанням інформаційних технологій"

(фрагменти доповіді)

Новітні інформаційні технології (НІТ) досить активно впроваджуються в життя нашого суспільства. Сферу база шкіл у сучасних умовах досить слабка, процес включення НІТ у викладасвого застосування новітні інформаційні технології знаходять і в галузі освіти. Хоча матеріально - технічна ння навчальних предметів усе - таки відбувається. Потрібно бути готовим, щоб вміло почати використання НІТ. НІТ - це технологія одержання, зберігання, пошуку, обробки, передачі інформації. Засоби НІТ можна розділити на аудіовізуальні, комп'ютерні, мультимедійні, компТютерно-конструкторські. Ефективність утворення, заснованого на сучасних інформаційних технологіях, часто залежить не стільки від типу використовуваних технологій, скільки від якості педагогічної роботи із застосування цих технологій для рішення власне освітніх завдань.

Використання нових технологій у навчальному процесі приводить до:

-        розвитку нових педагогічних методів і прийомів;

-        зміні стилю роботи викладачів, розв'язуваних ними завдань;

-        структурним змінам у педагогічній системі.

 

У сучасному суспільстві використання інформаційних технологій стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини. Оволодіння навичками цих технологій ще за шкільною партою багато в чому визначає успішність майбутньої професійної підготовки нинішніх учнів. Досвід показує, що оволодіння цими навичками протікає набагато ефективніше, якщо відбувається не тільки на уроках інформатики, а знаходить своє продовження й розвиток на уроках учителів-предметників. Цей підхід висуває нові вимоги до підготовки вчителя-предметника, ставить перед ним нові проблеми, змушує освоювати нову техніку й створювати нові методики викладання, засновані на використанні сучасного інформаційного середовища навчання.

 

Викладання фізики, у силу особливостей самого предмету, являє собою найбільш сприятливу сферу для застосування сучасних інформаційних технологій. Робота в цьому напрямку містить як чисто демонстраційну складову, що дає учням розширені подання про можливості використання інформаційних технологій, так і складову, що вимагає активного застосування учнями знань, отриманих на уроках інформатики.

У процесі викладання фізики, інформаційні технології можуть використовуватися в різних формах:

      мультимедійні сценарії уроків;

      застосування комп'ютерної лабораторії;

      перевірка знань на уроці;

      позаурочна діяльність.  

Мультимедійні сценарії уроків

Сценарій уроку являє собою його мультимедійний конспект, що містить короткий текст, основні формули, креслення, малюнки, відеофрагменти, анімації.

Для учнів 7-9 класів привабливим виглядає використання Педагогічних програмних засобів від Квазар-Мікроо: "Фізика-7", "Фізика-8" і "Фізика-9". З ППЗ учень може працювати на уроці і вдома. Окрім теоретичного матеріалу в програмі є запитання для самоперевірки, задачі, лабораторні роботи. 

Під час викладання астрономії користуюся ППЗ лВідкрита астрономія 2.5╗ (на рос. мові) і астрономічною лабораторією AstroLab (на англ. мові).

 Власні сценарії можна підготовити у формі мультимедійних презентацій з використанням програми Power Point з пакета Microsoft Office.

 Можна використовувати для демонстрацій на уроці flash-анімації. Хто не вміє їх сам створювати, може скористатися анімаціями створеними вчителем Валерієм Старощуком (містяться на веб-сторінці http://ihorchernetsky.narod.ru/work.htm). Наприклад: демонстрації рівномірного і нерівномірного рухів (rivnomir.swf і nerivnomir.swf), шлюзів (shlusi.swf), броунівського руху (broun.swf) та ін.

 Демонстрації, малюнки і кінофільми містяться в ППЗ лБібліотека електронних наочностей. Фізика 7-9.╗ і в ППЗ лБібліотека електронних наочностей. Фізика 10-11.╗.

 На уроках з астрономії  для перегляду відеофільмів до уроків користуюся DVD - диском з серіалом ВВС лПланети╗ (на рос. мові).

 Під час викладання нового матеріалу користуюся власними розробками:

з         ППЗ лТеплові процеси╗, що складається з чотирьох програм: "Нагрівання", "Плавлення і кристалізація", "Пароутворення і конденсація" і "Горіння". Кожна програма має довідковий матеріал з теми, а також відомості про один з методів виведення формул "Магічний трикутник".

 

з         Програмами-калькуляторами Ц лШлях╗ і лДругий закон Ньютона╗

                

Застосування комп'ютерної лабораторії

Виконання лабораторних робіт можна виконувати на компТютері користуючись ППЗ лВіртуальна фізична лабораторія. 7-9╗ і лВіртуальна фізична лабораторія. 10-11╗. Якщо працюєте з друкованими зошитами для лабораторних робіт, потрібно вибирати в ППЗ ті роботи і досліди, які потрібні.

 Виконання лабораторних робіт з електрики у 8 класі можна проводити з використанням програми лElektoM╗.

Учні можуть самі складати схеми за лабораторним зошитом або проводити вимірювання за схемами підготовленими заздалегідь вчителем. 

Перевірка знань на уроці

Тестування та тематичні атестації провожу використовуючи лАсистент ІІ╗.

Тести складаю відповідно до збірника лЗавдання для підсумкового контролю. Фізика. 7, 8, 9╗ Левшенюк Я.Ф., Тищук В.І., Трофімчук А.Б. 

Тестування можна проводити з використанням програми Word з пакета Microsoft Office. Наприклад документ Astronom_test.doc Ц тест лТелескопи╗.

 

Позаурочна діяльність

 http://www.fizika.ru Ц віртуальний підручник з фізики. На ньому ви також знайдете історичні й політехнічні екскурси, бланки лабораторних робіт, тексти репетиційних контрольних робіт, тренувальні й контрольні варіанти тестів і багато чого-багато чого іншого. 

21 березня 2007 р. разом з учнями приймали участь в дослідницькому проекті лЕратосфен Ц Україна╗. Результати проекту поміщені на веб-сторінці http://kp.rel.com.ua/~aufu/eratosfen.htm і http://vayu2006/narod.ru/eratosfen.htm

 

 Я створив сайт http://vayu2006/narod.ru, де розміщую власні роботи.

Склав програми Електронний журнал і На допомогу класному керівнику

 

 

   
   

На головну

   
   

by Vanchitskiy Anatoliy                                                                                                          Ванчицький Анатолій Юрійович

   
Hosted by uCoz