Педагогічний програмний засіб "Теплові процеси"

Головна сторінка

Уроки фізики

Комп'ютерні програми

Виховна робота

Методична робота

Робота з учнями

ППЗ "На допомогу класному керівнику"

Електронний помічник вчителя фізики

Музика

Відеофільми

Форум "Думка вчителя"

Підтримайте цей сайт. Будь-ласка. Візьміть участь у розвитку сайту.

Якщо Вам не важко, натисніть, будь-ласка на яке-небудь посилання, що нижче.  

 

 

 

Якщо Вам не важко, натисніть, будь-ласка на яке-небудь посилання, що вище.

Підтримайте цей сайт. Будь-ласка. Візьміть участь у розвитку сайту.

 

 

ППЗ "Теплові процеси" призначений для навчання учнів розв'язувати фізичні задачі з розділу фізики "Теплові явища". Може застосовуватися вчителем на уроці або учнем самостійно.

ППЗ "Теплові процеси" складається з чотирьох програм: "Нагрівання", "Плавлення і кристалізація", "Пароутворення і конденсація" і "Горіння". Кожна програма має довідковий матеріал з теми, а також відомості про один з методів виведення формул "Магічний трикутник".

 

Завантажити

Програма "Теплові процеси. Нагрівання. version 3.0"

Завантажити

Програма "Теплові процеси. Плавлення і кристалізація. version 2.0"

Завантажити

Програма "Теплові процеси. Пароутворення і конденсація. version 2.0"

Завантажити

Програма "Теплові процеси. Горіння. version 2.0"

   
 

Опис ППЗ

Вступ.

Неможливо засвоїти фізику без розв'язування задач.

Фізична задача є проблемою, яка розв'язується на основі законів фізики за допомогою логічних, математичних операцій та експерименту. Основне призначення фізичної задачі полягає у вивченні фізичних явищ, формуванні понять, розвитку логічного мислення учнів і прищепленні їм умінь застосовувати свої знання на практиці. Розв'язування задач є невід'ємною складовою частиною навчального процесу, бо дозволяє формувати і збагачувати фізичні поняття, розвиває фізичне мислення учнів, їх навички застосування знань на практиці. У процесі розв'язування задач формуються працелюбність, допитливість розуму, самостійність у судженнях, виховується інтерес до навчання, загартовується воля і характер, розвивається вміння аналізувати явища, узагальнювати відомості про них тощо. Велика роль задач у здісненні політехнічного принципу навчання. Розв'язування задач є способом перевірки і систематизації знань, дає можливість раціонально проводити повторення, розширювати і поглиблювати знання, сприяє формуванню світогляду, знайомить з досягненнями науки, техніки т.п.

Для розв’язування задач  застосовують аналітичний, синтетичний, та аналітико-синтетичний методи. У залежності від математичного апарату, що застосовується при розв'язуванні задач, виділяють такі способи розв'язування обчислювальних задач: арифметичний, алгебраїчний, геометричний. Тому учні, які погано знають математику, не вміють розв’язувати задачі.

 

1. Призначення ППЗ.

В теперішній час майже в кожного учня є вдома комп’ютер. Комп’ютерні технології допомагають учням вчитися, а вчителям якісно викладати предмет. Думка «Як за допомогою комп’ютера навчити дитину розв’язувати фізичні задачі?» спонукала мене до вивчення програмування і створення власних комп’ютерних програм. Розв'язування задач є складовою частиною майже кожного уроку. Мої комп’ютерні програми можуть використовуватися вчителем фізики для створення проблемних ситуацій, повідомлення нових знань, формування практичних умінь і навичок, перевірки глибини і міцності засвоєння знань, повторення і закріплення матеріалу, розвитку творчих здібностей учнів та ін.

Для учнів 8-х та 10-х класів, що вивчають «Теплові явища» я створив Педагогічний програмний засіб «Теплові процеси». ППЗ "Теплові процеси" є програмним пакетом, що складається з чотирьох програм: "Нагрівання", "Плавлення і кристалізація", "Пароутворення і конденсація" та "Горіння". Кожна програма має довідковий матеріал з теми, а також відомості про один з методів виведення формул – "Магічний трикутник".

 

2. Короткий опис програм

2.1. Програма "Теплові процеси. Нагрівання. version 3.0"

Програма може визначити кількість теплоти потрібну для нагрівання, масу, початкову або кінцеву температури, питому теплоємність і назву речовини.

2.2. Програма "Теплові процеси. Плавлення і кристалізація. version 2.0"

Програма може визначити кількість теплоти, масу, питому теплоту плавлення і назву речовини.

2.3. Програма "Теплові процеси. Пароутворення і конденсація. version 2.0"

Програма може визначити кількість теплоти, масу, питому теплоту пароутворення і назву речовини.

2.4. Програма "Теплові процеси. Горіння. version 2.0"

Програма може визначити кількість теплоти, масу палива, питому теплоту згоряння  і назву палива.

 

3. Вимоги до системи

3.1. Вимоги до технічних засобів

1. Персональний комп’ютер на базі процесора Intel Pentium 100 МГц та вище.

2. Оперативна пам'ять – 32 Мб і вище.

3. Місце на жорсткому диску – не менше 20 Мб.

4. Відеоадаптер SVGA 800х600 16 біт кольорів та вище.

5. CD-ROM х24 та вище.

6. Маніпулятор «миша».

7. Клавіатура.

8. Мінімальний об’єм дискового простору необхідний для інсталяції ППЗ складає 7,22 Мб.

3.2. Вимоги до операційної системи

Для роботи програм потрібна встановлена операційна система Microsoft Windows 98 або ME/2000/XP.

 

4. Встановлення Педагогічного програмного засобу "Теплові процеси" на персональному комп’ютері.

Якщо в операційній системі встановлено автоматичне розпізнавання дисків, то після встановлення CD диску в привід автоматично запускається програма інсталяції. Якщо автоматичне запускання програми не відбулося, то потрібно запустити з папки Autorun на диску програму Autorun.exe.

Спочатку з’являється вікно:

В цьому вікні є короткий опис чотирьох програм Педагогічного програмного засобу і кнопки для їх інсталяції.

Після вибору потрібної програми для її інсталяції необхідно натиснути піктограму  або Встановити.

Програма установки пропонує мову меню інсталяції (англійську або російську).

В наступному вікні можна відмовитися від інсталяції, натиснувши на кнопку Отмена, або продовжити інсталяцію натиснувши кнопку Далее.

Наступний етап – вибір папки, в яку буде встановлюватися програма.

Програма встановлюється в папку C:\Program Files\Теплові процеси.Нагрівання. version 3.0 але можна вибрати іншу папку натиснувши кнопку Обзор.

Після вибору папки потрібно натиснути кнопку Далее.

 

 

В наступному вікні програма вказує папку меню «Пуск», де буде знаходитися ярлик запуску програми.

Назву папки можна також змінити. Потім натискають кнопку Далее.

В вікні, що відкриється можна вибирати або не вибирати встановлення додаткових ярликів: на Робочому столі і на Панелі швидкого запуску. Для цього потрібно поставити або зняти галочку в меню.

 

 

Після натиснення кнопки Далее відкриється вікно, що повідомляє про готовність до установки.

Для початку встановлення натискають кнопку Установить.

Після встановлення програми відкриється вікно завершення інсталяції.

Натиснувши кнопку Завершить закінчують роботу інсталяцію програми. Програма готова до роботи.

 

5. Запуск і робота з програмами Педагогічного програмного засобу

 

Запускають вибрану програму натискаючи її значок на Робочому столі або в меню панелі Пуск.

Далі відкривається головне вікно вибраної програми.

В головному вікні можна прочитати умову задачі з теми.

В верхній частині вікна знаходиться панель, де можна отримати довідкові матеріали з теми «Теплові явища».

Після натиснення «Файл» відкривається підменю для запуску або виходу з програми.

Після натиснення «Види теплообміну» відкривається підменю для отримання довідки про теплообмін, теплопровідність, конвекцію або променевий теплообмін.

 Після натиснення «Теплові процеси» відкривається підменю для отримання довідки про кількість теплоти, нагрівання, охолодження, плавлення, тверднення, пароутворення, конденсацію, або горіння.

Після натиснення «Довідка» відкривається підменю для отримання довідки про метод «магічний трикутник» і відомостей про автора і версію програми.

Після натискання кнопок підменю

        

відкриваються нові вікна, що містять потрібну інформацію.

Для виходу з програми в головному вікні натискають кнопку «Вихід», а для продовження роботи програми натискають «Продовжити».

Після натиснення «Продовжити» відкривається вікно, в якому потрібно вибрати величину, що є невідомою.

 

Після цього вибору закривається дане вікно і відкривається вікно для розрахунку фізичної величини. В новому вікні міститься формула для визначення величини.

 

 

Вводять значення відомих величин і вибирають назву речовини.

             

Після вибору програма показує значення питомої величини даної речовини (питому теплоємність, питому теплоту згоряння, питому теплоту плавлення або питому теплоту пароутворення).

Далі натискають «Обчислити» і отримують результат.

Для повернення до головного вікна натискають кнопку «Спочатку».

 

При визначенні питомої теплоємності, питомої теплоти згоряння, питомої теплоти плавлення або питомої теплоти пароутворення програма окрім значення визначає назву речовини.

 

 

 

   
   
   
   

 

 

vayu2006@mail.ru

Ванчицький А.Ю.

 

Hosted by uCoz